Guia do Heretic para Finanças Globais: Hacking the Future of Money.
Aventuras Anárquicas nas Artes, Ativismo, Antropologia e Economia Alternativa.
Quarta-feira, 17 de junho de 2015.
Surrealismo algorítmico: um guia em câmera lenta para negociação de alta frequência.
PARTE 1 (3500 Palavras)
Uma cartilha de 900 milhões de microssegundos em negociação de alta frequência.
No tempo que você leva para ler esta frase, um algoritmo de negociação de alta frequência (HFT), conectado a uma bolsa de valores via "baixa latência" & # 8221; infra-estrutura de negociação, poderia fazer, talvez, 1.000 trades.
1.1: Colocando o HFT no contexto.
Houve um tempo, no passado distante dos anos 1970, quando os negócios nas bolsas de valores eram basicamente o domínio exclusivo dos atores humanos. Quer fosse o investidor prudente e de longo prazo que comprava uma carteira de ações para um fundo de aposentadoria ou o especulador de vaqueiros comprando e vendendo em rápida sucessão, o processo era sempre limitado pela velocidade da mente humana, e o tempo gasto para realmente pegar um telefone e fazer um pedido. Mesmo o especulador mais rápido ainda levaria alguns minutos para concluir as negociações.
1.2: Como devo me sentir sobre isso?
1.3: Negociação, negociação técnica, negociação de algoritmos, HFT.
Vamos dar um passo atrás e tentar colocar essa atividade em contexto. Os mercados financeiros, como um mercado de ações, facilitam a compra e venda de instrumentos financeiros, que são contratos que lhe dão direitos para receber retornos ao longo do tempo. Eles tendem a hospedar diferentes jogadores com diferentes horizontes de tempo. Nos anéis externos, você recebe os grandes investidores institucionais, como os fundos de pensão. Eles chegam ao mercado ocasionalmente e fazem grandes investimentos, comprando um grande número de ações, muitas vezes com o objetivo de mantê-los por vários anos. Então, nos anéis internos, você fica mais rápido, mais volúvel, os jogadores & # 8211; podemos chamá-los de comerciantes & # 8211; que ganham dinheiro entrando e saindo de mercados, como tubarões ágeis nadando entre as vagens mais lentas de enormes baleias.
Comece entendendo o conceito geral de negociação: os operadores financeiros compram e vendem instrumentos financeiros, como ações de empresas. Eles esperam comprar a um preço menor do que vendem, obtendo lucro. Agora entenda Technical Trading: Traders têm diferentes técnicas de especulação. Eles podem, por exemplo, passar horas pesquisando os registros de uma determinada empresa para fazer avaliações, uma prática chamada negociação fundamental. Alternativamente, eles podem analisar as atividades de outros comerciantes em um mercado para tomar decisões. Esta 'análise técnica' de dados de preço, ordem e volume gerados por outros traders leva à negociação técnica. Agora imagine que automatizado em Algorithmic Trading: pode-se decidir automatizar o processo de negociação técnica, de tal forma que um algoritmo analisa um fluxo de entrada de dados de preço, ordem e volume e faz operações sob certas condições. Nós chamamos isso de negociação algorítmica. (note: é possível fazer uma distinção entre negociação algorítmica e automatizada, mas, para facilitar, vamos supor que são os mesmos). Então, imagine isso acelerado na negociação de alta frequência: se você acelerar esse processo de negociação algorítmica automatizada para velocidades extremas, você está fazendo negociação de alta frequência. Portanto, a HFT é melhor inicialmente pensada como uma negociação algorítmica muito rápida, que em si é uma negociação técnica automatizada, que em si é uma sub-ramificação da negociação mais ampla. Pode ser contrastado, por exemplo, com negociações mais lentas e fundamentais, que é o que pessoas como George Soros fazem (ele e seus analistas, na verdade, sentam-se em uma sala, observam o mundo e fazem grandes apostas nele). Finalmente, lembre-se de que podemos novamente contrastar todo esse mundo de negociação com o mundo dos investimentos de longo prazo, que é o que os grandes e lentos fundos de pensão fazem. Para retornar à analogia do ecossistema anterior, as empresas de HFT são como piranhas entre os tubarões entre as baleias.
1.4: Como configurar uma empresa de HFT.
Organizações comerciais diferentes podem ter razões ligeiramente diferentes para se engajar na HFT. Alguns grandes bancos, por exemplo, usam-no como uma ferramenta para fazer um grande pedido e fragmentá-lo em pequenos pedidos, como usar um bico de dispersão para transformar um jato de mangueira de incêndio em uma fina névoa de mercado que as pessoas não usam. observe prontamente. Muitos jogadores de HFT, no entanto, são puros especuladores de curto prazo, firmas especializadas de trading proprietárias e fundos de hedge. Se você quisesse configurar um desses, aqui estão algumas coisas que você faria.
Este não é um artigo técnico pedante sobre a natureza exata da tecnologia HFT. Há enormes quantidades de discussões carregadas de jargão e nerds na internet, se você estiver realmente interessado na tecnologia, mas a essência do que você precisa fazer é: você deve fazer algum tipo de acordo com uma corretora. empresa e uma bolsa de valores para obter o seu algoritmo impressionante o mais próximo possível da bolsa de valores! Você deve minimizar a distância física entre o computador em que seu algoritmo está e o computador em que o sistema de correspondência de ordens da troca está, de modo que os dois possam entrar em um intenso diálogo de velocidade da luz um com o outro.
1.5: Aperfeiçoe a arte eletrônica da guerra.
Agora, não é como se todas essas empresas usassem as mesmas estratégias. Alguns usam análise estatística e arbitragem de vários tipos, enquanto outros operam exclusivamente em microestrutura de mercado & # 8221; estratégias que parecem envolver o conhecimento das entranhas eletrônicas íntimas dos sistemas de troca e como elas podem ser aproveitadas. Pode-se envolver em negociação flash, que alguns argumentam é uma forma de front-running legalizada. Você pode negociar mercados com pedidos através de & # 8221; stuff stuffing & # 8243; (o que o delator da HFT, Dave Lauer, chama de ataque financeiro DDOS).
& # 8220; A maioria dos [HFT] é um jogo de arbitragem de velocidade muito simples. Ou eles colocam os mercados de caixa versus futuros ou em ações que são acertados / recebidos em uma ECN e vendem / compram em outro lugar, ou a totalidade ou a maior parte do dinheiro é feita a partir de uma fração de descontos em ações de mercado. Algumas poucas firmas fazem milissegundos de negociações momentâneas, elas percebem que alguém está entrando com pedidos e saltam à frente dos pedidos (porque são mais rápidos para chegar ao mercado), empurram o mercado um centavo e revendem para o comprador original & # 8230; Eles também usam ordens de flash para saltar à frente de grandes encomendas. Alguns também analisam a profundidade do livro e tentam negociar também. Existem mais algumas estratégias que eles usam em ações. Além disso, algumas empresas analisam os mercados de opções e arbitram os hedgers do delta. A maioria das estratégias não é matemática, mas está relacionada com a microestrutura dos mercados & # 8230; Estas lojas são lojas de ultra alta frequência, pode haver até milhões de pedidos por dia, dependendo de quantos mercados e como eles operam ativamente. Eles exigem principalmente bons conjuntos de habilidades C ++, conhecimento de conectividade API no lado do software. No lado do hardware, eles exigem conhecimento de hardware de nível muito baixo, como ignorar a pilha e enganar os kernels. Eles também procuram por indivíduos de lan / wan que podem enviar dados alguns microssegundos mais rapidamente na rede. Eles usam equipamentos muito caros e especializados. Um interruptor simples que é decentemente rápido custa 50K & # 8230; Todos os dados que estão disponíveis para grupos de HF estão disponíveis para todos os comerciantes, a diferença é que eles trocam essas informações antes mesmo de você recebê-las em seu computador. Quão rápido eles podem obtê-lo e reagir no mercado é a diferença. Eles estão lidando com latências de microssegundos de um dígito em suas redes e computadores, não em milissegundos. & # 8221;
1.6: O debate acadêmico (estreito).
Longe de todas as explicações de vídeo do Youtube, reportagens jornalísticas e discussões em fóruns sobre HFT, há obviamente também um corpo de pesquisa acadêmica. Se você está procurando por argumentos robustos, em vez de usar o Punsleing do Quantumar, deixe-me dizer como é que é o & # 8221; street-smarts, o indivíduo orientado para a pesquisa pode navegar pelas revistas acadêmicas. Há pesquisas surgindo dos departamentos de finanças e economia, sem surpresa, mas também de algumas outras disciplinas.
1.7: Pesquisa e lobby, informa um debate regulatório.
Muitas das notícias sobre a HFT são sobre as batalhas políticas e as ameaças dos reguladores para reprimi-la. Teoricamente, o debate regulatório deve ser informado pela pesquisa acadêmica, mas é claro que também podemos suspeitar que os debates regulatórios são igualmente informados pelo lobby.
PARTE 2 (4500 palavras)
Cinco quadros através dos quais visualizar HFT.
2.1: O progresso imparável de agentes racionais sem agência.
Independentemente dos apelos à moralidade da HFT, há outra linha mais sutil. Anote o nome do grupo de lobby pro-HFT mencionado acima & # 8211; A Iniciativa dos Mercados Modernos. O nome é uma tentativa deliberada de pintar qualquer um que esteja preocupado com a HFT como inimiga do progresso moderno, atrapalhando o inevitável triunfo de um mundo mais eficiente e racional. O dogma da tecnologia como progresso está amplamente arraigado em nossa sociedade, como um malware social difícil de remover que desarma os impulsos críticos das pessoas. O impulso "luddita" é ridicularizado, em vez de celebrado como um ceticismo saudável em relação aos instrumentos dos poderosos.
Essa visão do agente racional sem agência é algo que atormenta muito o pensamento dominante sobre economia, uma estranha mistura de exaltação da virtude do indivíduo que assume riscos e, ao mesmo tempo, afirma que eles são irrelevantes, meros fantoches atuando vontade de & # 8216; o mercado & # 8217 ;.
2.2: Automação: As pessoas criam robôs para processar dados (grandes).
Para ser um dos agentes econômicos acima mencionados no espaço da HFT, você precisa dominar três coisas. Em primeiro lugar, você precisa dominar o hardware físico: os fios, cabos e torres de microondas. Então, você deve ser capaz de dominar os fluxos de dados que viajam através desses fios, para coletá-lo e organizá-lo de maneira eficiente. Então você deve ser o mestre do algoritmo que sabe o que fazer com base nesses dados. O algoritmo é o seu avatar automatizado no mercado, & # 8216; pensando & # 8217; e agindo em seu nome.
2.3: Automação: Os robôs criam (grandes) dados para processar as pessoas.
Nós tendemos a entender o conceito de usar ativamente a tecnologia para atingir determinados fins (exercendo a agência), mas achamos mais difícil conceitualizar a perda potencial de agência que a tecnologia pode trazer. É um fenômeno talvez melhor demonstrado com e-mail: eu posso usar e-mail para exercer minha agência neste mundo, para enviar mensagens que fazem as coisas acontecerem. Ao mesmo tempo, não é como se eu realmente tivesse a opção de não usar e-mail. Na verdade, se eu não tivesse uma conta de e-mail, seria gravemente desativado. Há uma contradição em jogo: o e-mail me fortalece, ao mesmo tempo em que me ameaça com a falta de poder se eu me recusar a usá-lo.
2.4: Meninos desconectados com brinquedos perigosos.
Tendo desviado para as possibilidades de uma ascensão emergente das máquinas, poderíamos voltar à Terra e olhar para o mundo humano da HFT. Quem são as pessoas envolvidas e quais são as dinâmicas culturais?
O mercado de ações é difícil. Não nos deve nada. Castiga nossos erros. Outros têm mais dinheiro, mais poder, mais conexões. Nós somos underdogs. Nós continuamos aprendendo. Nós inovamos. Todo dia é uma nova luta. A tecnologia é nossa arma. Nós fazemos milhões de pequenos negócios. Nós cortamos perdas. Nós identificamos oportunidades. Nós focamos. O mercado pode ser derrotado. Nós amamos o jogo.
Ao avaliar essas afirmações banais de combate ao mercado como mortal, eu gosto de usar o teste da vovó da Segunda Guerra Mundial, que envolve me perguntar o que meu avô diria sobre isso. Ele foi um piloto de bombardeio durante a Segunda Guerra Mundial e foi abatido sobre a Alemanha, derrubando um monte de metal no litoral depois de provavelmente ter matado muitas pessoas com bombas incendiárias. Pergunte ao seu avô: o que você acha da batalha do Tradebot com o & # 8216; o mercado & # 8217;?
2.5: HFT e a financeirização do ruído sem sentido.
& # 8216; Financeirização & # 8217; é um termo carregado de várias interpretações, mas tende a se referir à crescente importância do setor financeiro na vida econômica em geral, à infusão de normas e moralidade do setor financeiro na cultura cotidiana e ao processo pelo qual coisas antes não-modificadas se transformam em financeiras. produtos que podem ser negociados nos mercados financeiros.
Possível significa que a coisa pode ser reivindicada por alguém e que pode excluir outras pessoas de seu uso. & # 8216; Ownability & # 8217; depende de ser capaz de isolar e separar algo das coisas ao seu redor. Por exemplo, o movimento do recinto envolveu a transformação de terrenos em parcelas demarcadas que poderiam ser separadas umas das outras e Investable de propriedade privada significa transformar a coisa pertencente a um ativo que entrega retornos ao longo do tempo. Enquanto um pedaço de terra pode ser algo que você pode possuir, e ter uma conexão emocional também, você pode começar a vê-lo como um "ativo" quando ele é usado para produzir rendimentos ao longo do tempo. Pode ser percebido como um "investimento" genérico, em vez de um pedaço de terra com uma história e uma vida particulares. Trocas significa que o ativo pode ser passado para os outros.
Eu tenho uma fazenda. Eu posso usá-lo para fazer comida eu possuo uma parte na fazenda do meu vizinho. Posso reivindicar uma parte dos produtos que possuo em uma pequena empresa privada. Recebo dividendos monetários anuais e leio os relatórios de que participo de uma grande empresa agrícola de capital aberto. Eu recebo dividendos monetários e posso vender minhas ações para outros em qualquer momento na bolsa de valores. Eu possuo uma participação em um enorme fundo negociado em bolsa (ETF) que possui ações de corporações agrícolas em todo o mundo. fundo que rapidamente negocia uma carteira de tais ETFs, e aposta em tais ETFs via derivativos.
Ambas as técnicas dependem de um tipo de senciência, uma consciência de alguma realidade externa e uma capacidade de raciocinar sobre isso. No caso do comércio fundamental, é a conscientização sobre algum novo desenvolvimento no mundo do petróleo. No caso de negociação técnica, é a consciência de alguma nova tendência que está se desenvolvendo entre outros traders.
Encerramento: Surrealismo algorítmico parasítico.
Um problema comum em pensar na HFT, porém, é que as mentes das pessoas fogem com elas. Eles se sentem em pânico por parecerem alienígenas, tendo visões de um colapso extremo do mercado, à medida que algoritmos maliciosos administram tudo em uma gigantesca orgia psicodélica de roteadores.
Para mim, porém, a questão realmente interessante sobre a HFT não é essa fixação banal sobre se ela atrapalha ou não os mercados. São os elementos culturais e políticos. É como uma coisa tão ridícula pode ser vista como legítima. E é a pura fisicalidade disso, o fato de que parece "ephermeral", mas depende de uma enorme infra-estrutura do mundo real para se envolver na atividade essencialmente sem sentido. E é a geografia. É um conjunto de tecnologias que tenta eliminar a distância e o tempo, mas a percepção da distância e do tempo são dois componentes principais de uma sensação de diferença entre os lugares. Elimine a sensação de distância e o tempo que leva para chegar lá, e você pode criar a ilusão de homogeneização de estar em muitos lugares simultaneamente. A interface do computador em uma empresa global de HFT, que preside vários mercados globais, é um agente de homogeneização branda.
Leitura adicional: Pessoas a seguir para obter informações atualizadas sobre HFT.
E finalmente.
Essas peças demoram séculos para escrever, por isso, se você quiser apoiar minha redação criativa da Creative Commons, considere comprar uma cerveja virtual para mim. Felicidades!
16 comentários:
Oi Brett, que é uma peça bastante extensa, me deixando com uma sensação de por que diabos eu me incomodo mesmo em tentar negociar. O Big Short de Michael Lewis foi o grande choque, uma boa leitura de quão sujo esse negócio realmente é.
Sim, confira também seu livro sobre Flash Boys, sobre esse assunto específico. Felicidades.
A parte engraçada sobre essa afirmação: "Quero dizer, os engenheiros aeroespaciais fazem algo que é bastante complexo e eu não posso lhe dizer como eles tecnicamente fazem isso, mas eu mesmo assim entendo o que eles fazem em princípio".
Tenho certeza de que eles fazem Mason. Meu ponto aqui não era tanto se os computadores estão envolvidos na engenharia aeroespacial, mas o fato de termos uma compreensão intuitiva do objetivo final da engenharia aeroespacial (que muitas vezes não temos com a HFT)
Todo negócio tem duas partes dispostas a transacionar e, em retrospectiva, sempre terá um vencedor e um perdedor. Portanto, o HFT poderia ganhar muito dinheiro ou perder muito rapidamente. Como um comerciante chamado Estou chocado que você nunca mencionou isso.
Não sei por que isso é totalmente relevante, e lamento que você esteja chocado, mas com certeza. A peça não diz que você não pode perder dinheiro com a HFT.
Quando eu troco meu padeiro um pão em troca de dinheiro, quem é o vencedor e quem é o perdedor?
Você é um escritor fantástico, e essa foi uma leitura realmente interessante. Obrigado.
Que tipo de você para dizer Ben, vivas!
Este comentário foi removido pelo autor.
Bem escrito e você faz alguns pontos instigantes no final.
Melhor introdução de negociação de alta frequência que eu já li. Ótimo artigo .. Paul.
Ótima peça, obrigado!
Qual é a duração padrão das opções de moeda negociadas na Dow Jones High Frequency Trading Platform.
muito boa escrita, ótima leitura! Obrigado Sr. Scott.
"Uma exploração imaginativa e até exuberante do assustador mundo das finanças" Bill McKibben.
O Mundo da Negociação Algorítmica de Alta Freqüência.
Na última década, o comércio algorítmico (AT) e o comércio de alta frequência (HFT) passaram a dominar o mundo do comércio, particularmente o HFT. Durante 2009-2010, de 60% a 70% dos negócios nos EUA foram atribuídos à HFT, embora essa porcentagem tenha diminuído nos últimos anos.
Veja aqui o mundo das negociações algorítmicas e de alta frequência: como elas estão relacionadas, seus benefícios e desafios, seus principais usuários e seu estado atual e futuro.
Estrutura e Operação.
Em primeiro lugar, observe que o HFT é um subconjunto do comércio algorítmico e, por sua vez, o HFT inclui o comércio Ultra HFT. Os algoritmos funcionam essencialmente como intermediários entre compradores e vendedores, sendo a HFT e a Ultra HFT uma maneira de os operadores capitalizarem as discrepâncias de preço infinitesimal que podem existir apenas por um período minúsculo de tempo.
A negociação algorítmica baseada em regras assistida por computador usa programas dedicados que tomam decisões de negociação automatizadas para fazer pedidos. A AT divide pedidos de grande porte, coloca essas ordens divididas em momentos diferentes e até gerencia ordens de negociação após a apresentação. (Veja relacionado: Noções básicas de negociação algorítmica: conceitos e exemplos.)
Pedidos de grande porte, geralmente feitos por fundos de pensão ou seguradoras, podem ter um impacto severo nos níveis de preços das ações. A AT visa reduzir o impacto do preço dividindo grandes encomendas em muitos pedidos de pequena dimensão, oferecendo assim aos comerciantes alguma vantagem de preço. Os algoritmos também controlam dinamicamente o cronograma de envio de pedidos ao mercado. Esses algoritmos lêem feeds de dados de alta velocidade em tempo real, detectam sinais de negociação, identificam níveis de preços apropriados e, em seguida, fazem pedidos de negociação assim que identificam uma oportunidade adequada. Eles também podem detectar oportunidades de arbitragem e podem fazer negócios com base na tendência seguinte, eventos de notícias e até especulação.
HFT é uma extensão do AT. Ele gerencia pedidos comerciais de pequeno porte para serem enviados ao mercado em altas velocidades, geralmente em milissegundos ou microssegundos (um milissegundo é um milésimo de segundo; um microssegundo é um milésimo de milissegundo). Essas ordens são gerenciadas por algoritmos de alta velocidade que reproduzem o papel de um criador de mercado. Os algoritmos de HFT normalmente envolvem colocações de ordem frente e verso (buy-low e sell-high) em uma tentativa de se beneficiar de spreads bid-ask. Os algoritmos de HFT também tentam “detectar” qualquer pedido pendente de grande porte, enviando vários pedidos de pequeno porte e analisando os padrões e o tempo gasto na execução da negociação. Se eles perceberem uma oportunidade, os algoritmos HFT tentam capitalizar grandes pedidos pendentes ajustando os preços para preenchê-los e obter lucros. (Veja relacionado: Estratégias e segredos da negociação de alta frequência.)
E, por sua vez, o Ultra HFT é um fluxo especializado adicional de HFT. Ao pagar uma taxa de câmbio adicional, as empresas de trading têm acesso para ver pedidos pendentes uma fração de segundo antes do restante do mercado.
Potencial de lucro da HFT.
Explorando condições de mercado que não podem ser detectadas pelo olho humano, os algoritmos de HFT são capazes de encontrar o potencial de lucro em um período de tempo ultracurto. Um exemplo é a arbitragem entre futuros e ETFs no mesmo índice subjacente.
Os gráficos a seguir, da pesquisa "A Corrida de Armas de Negociação de Alta Frequência: Leilões de Lotes Freqüentes como Resposta de Design de Mercado", revelam o que os algoritmos de HFT pretendem detectar e capitalizar. Estes gráficos mostram os movimentos de preços tick-by-tick dos futuros E-mini S & P 500 (ES) e ETFs SPDR S & P 500 (SPY) em diferentes frequências temporais. Quanto mais se aproxima dos gráficos, maiores diferenças de preço podem ser encontradas entre duas ações que à primeira vista parecem estar perfeitamente correlacionadas.
Por favor, note que o eixo para ambos os instrumentos são diferentes. Os diferenciais de preço são significativos, embora apareçam nos mesmos níveis horizontais.
Então, o que parece estar perfeitamente em sincronia a olho nu acaba por ter um potencial de lucro sério quando visto da perspectiva de algoritmos ultrarrápidos.
Evolução do Trading Automatizado.
Nos mercados norte-americanos, a SEC autorizou o comércio eletrônico automatizado em 1998. Cerca de um ano depois, a HFT começou, com o tempo de execução da negociação sendo então alguns segundos. Em 2010, isso havia sido reduzido a milissegundos (veja "Paciência e finanças", do Banco da Inglaterra Andrew Haldane) e hoje, um centésimo de microssegundo é tempo suficiente para a maioria das decisões e execuções comerciais do HFT. Dado o poder de computação cada vez maior, o trabalho em freqüências de nanossegundos e picossegundos pode ser alcançado via HFT em um futuro relativamente próximo.
A Bloomberg relata que, enquanto em 2010, o HFT "representava mais de 60% de todo o volume de capital dos EUA", que provou ser um ponto alto. Até 2013, esse percentual caiu para cerca de 50%. 2009, "os operadores de alta frequência movimentaram cerca de 3,25 bilhões de ações por dia. Em 2012, foi de 1,6 bilhão por dia ”e“ os lucros médios caíram de cerca de um décimo de um centavo por ação para um vigésimo de um centavo ”.
Participantes e mercado de HFT.
A negociação em HFT precisa ter a menor latência de dados possível (atrasos) e o nível máximo de automação possível. Assim, os participantes preferem negociar em mercados com altos níveis de recursos de automação e integração em suas plataformas de negociação. Estes incluem NASDAQ, NYSE, Direct Edge e BATS.
A HFT é dominada por empresas proprietárias de trading e por vários títulos, incluindo ações, derivativos, fundos de índices e ETFs, moedas e instrumentos de renda fixa. Um relatório do Deutsche Bank de 2011 constatou que dos atuais participantes de HFT, as empresas proprietárias de trading somavam 48%, as mesas proprietárias de corretagem multi-serviço eram 46% e os hedge funds cerca de 6%. Entre os principais nomes do setor estão empresas proprietárias de trading como a KWG Holdings (formada pela fusão entre a Getco e a Knight Capital) e as mesas de operações de grandes empresas institucionais como Citigroup, JP Morgan e Goldman Sachs.
Para HFT, os participantes precisam da seguinte infraestrutura:
Computadores de alta velocidade, que precisam de atualizações de hardware regulares e caras; Colocação. Ou seja, uma instalação normalmente de alto custo que coloca seus computadores comerciais o mais próximo possível dos servidores Exchange, para reduzir ainda mais os atrasos de tempo; Feeds de dados em tempo real, que são necessários para evitar até mesmo o atraso de um microssegundo que pode afetar os lucros; e algoritmos de computador, que são o coração da AT e HFT.
Benefícios do HFT.
HFT é benéfico para os comerciantes, mas ajuda o mercado global? Alguns benefícios gerais do mercado que os apoiadores do HFT citam incluem:
Os spreads bid-ask foram reduzidos significativamente devido à negociação de HFT, o que torna os mercados mais eficientes. Evidências empíricas incluem que, após as autoridades canadenses em abril de 2012 terem imposto taxas que desestimulavam a HFT, estudos sugeriram que “o spread bid-ask subiu 9%”, possivelmente devido ao declínio das operações de HFT. Negociação de Alta Frequência (HFT)?) E, portanto, facilita os efeitos da fragmentação do mercado. HFT auxilia no processo de descoberta de preço e formação de preço, pois é baseado em um grande número de pedidos (ver relacionado: Como o investidor de varejo lucra com alta frequência Negociação.)
Desafios do HFT.
Os oponentes do HFT argumentam que os algoritmos podem ser programados para enviar centenas de pedidos falsos e cancelá-los no próximo segundo. Tal “spoofing” momentaneamente cria um falso aumento na demanda / oferta levando a anomalias de preço, que podem ser exploradas por comerciantes da HFT para sua vantagem. Em 2013, a SEC introduziu o MIDAS (Market Information Data Analytics System), que analisa múltiplos mercados de dados em freqüências de milissegundos para tentar detectar atividades fraudulentas como “spoofing”.
Outros obstáculos ao crescimento da HFT são seus altos custos de entrada, que incluem:
desenvolvimento de algoritmos; criação de plataformas de execução comercial de alta velocidade para a execução oportuna do comércio; construir infraestrutura que requeira atualizações frequentes de alto custo; e taxas de assinatura para feeds de dados.
O mercado de HFT também ficou lotado, com os participantes tentando obter uma vantagem sobre seus concorrentes, melhorando constantemente os algoritmos e aumentando a infraestrutura. Devido a essa "corrida armamentista", está ficando mais difícil para os investidores capitalizarem as anomalias de preço, mesmo que tenham os melhores computadores e redes de ponta.
E a perspectiva de falhas dispendiosas também está afugentando possíveis participantes. Alguns exemplos incluem o “Flash Crash” de 6 de maio de 2010 (onde What Caused the Flash Crash?), Onde ordens de venda acionadas por HFT levaram a uma queda impulsiva de 600 pontos no índice DJIA. Então há o caso do Knight Capital, o então rei da HFT na NYSE. Ele instalou um novo software em 01 de agosto de 2012 e acidentalmente comprou e vendeu US $ 7 bilhões em ações da NYSE a preços desfavoráveis. A Knight foi forçada a liquidar suas posições, custando US $ 440 milhões em um dia e corroendo 40 % do valor da empresa. Adquirida por outra firma de HFT, a Getco, para formar a KCG Holdings, a entidade resultante da fusão ainda continua lutando.
Portanto, alguns dos principais gargalos para o crescimento futuro da HFT são seu potencial de lucro em declínio, altos custos operacionais, a perspectiva de regulamentações mais rigorosas e o fato de que não há espaço para erros, já que as perdas podem chegar rapidamente a milhões.
Estado atual de HFT.
HFT como algum potencial de crescimento no exterior. Bolsas de valores em todo o mundo estão se abrindo para o conceito e às vezes dão as boas-vindas às empresas de HFT oferecendo todo o apoio necessário. Por outro lado, processos foram movidos contra as trocas por alegada vantagem de tempo indevida que as firmas de HFT têm. Em meio à crescente oposição, a Itália foi o primeiro país a introduzir um imposto especial sobre HFT em 2013, que foi logo seguido pela França.
Estratégias de Negociação de Alta Freqüência.
A maioria dos investidores provavelmente nunca viu o P & amp; L de uma estratégia de negociação de alta frequência. Há uma razão para isso, é claro: dadas as características típicas de desempenho de uma estratégia de HFT, uma empresa de trading tem pouca necessidade de capital externo. Além disso, as estratégias de HFT podem ter restrições de capacidade, uma consideração importante para investidores institucionais. Por isso, é divertido ver a reação de um investidor ao encontrar o histórico de uma estratégia HFT pela primeira vez. Acostumados a ver as taxas de Sharpe na faixa de 0,5-1,5, ou talvez até 1,8, se tiverem sorte, os retornos ajustados ao risco de uma estratégia HFT, que geralmente têm índices de Sharpe de dois dígitos, são verdadeiros. Incompreensível.
A título ilustrativo, anexei abaixo o registro de desempenho de uma dessas estratégias HFT, que negocia cerca de 100 vezes por dia no contrato eMini S & P 500 (incluindo a sessão noturna). Note que a borda não é tão boa & # 8211; com uma média de 55% de negócios lucrativos e lucro por contrato de cerca de meio tick & # 8211; Estas são algumas das características que definem as estratégias de negociação de HFT. Mas devido ao grande número de negócios, isso resulta em lucros substanciais. Nessa freqüência, as comissões de negociação são muito baixas, tipicamente abaixo de US $ 0,1 por contrato, em comparação com US $ 1 & # 8211; US $ 2 por contrato para um comerciante de varejo (na verdade, uma firma de HFT normalmente possui ou aluga assentos na bolsa para minimizar tais custos).
Escondidos da análise acima estão os custos indiretos associados à implementação de tal estratégia: feed de dados de mercado, plataforma de execução e conectividade capaz de lidar com grandes volumes de mensagens, bem como algoritmos para monitorar sinais de microestrutura e gerenciar prioridades de pedidos. . Sem estes, a estratégia seria impossível de implementar com lucro.
Dimensionando um pouco as coisas, vamos dar uma olhada em uma estratégia de negociação diária que é negociada apenas cerca de 10 vezes por dia, em barras de 15 minutos. Embora não seja de frequência ultra-alta, a estratégia, no entanto, é suficientemente alta para ser muito sensível à latência. Em outras palavras, você não gostaria de tentar implementar essa estratégia sem um feed de dados de mercado de alta qualidade e plataforma de negociação de baixa latência capaz de executar no nível de 1 milissegundo. Pode ser possível implementar uma estratégia desse tipo usando a plataforma ADL do TT, por exemplo.
Enquanto a taxa de ganho e o fator de lucro são semelhantes à primeira estratégia, a menor frequência de negociação permite uma PL de pouco mais de 1 tick, enquanto a curva de capital é muito menos suave, refletindo um índice de Sharpe que é apenas & # 8220; # 8221; em torno de 2,7.
A suposição crítica em qualquer estratégia de HFT é a taxa de preenchimento. As estratégias de HFT são executadas usando ordens limite ou IOC e apenas uma certa porcentagem delas será preenchida. Supondo que haja alfa no sinal, o P & L cresce em proporção direta ao número de negociações, o que, por sua vez, depende da taxa de preenchimento. Uma taxa de preenchimento de 10% a 20% geralmente é suficiente para garantir a lucratividade (dependendo da qualidade do sinal). Uma baixa taxa de preenchimento, como normalmente seria vista se alguém tentasse negociar em uma plataforma de negociação de varejo, destruiria a lucratividade de qualquer estratégia de HFT.
Para ilustrar esse ponto, podemos dar uma olhada no resultado se a estratégia acima foi implementada em uma plataforma de negociação que resultou em pedidos sendo preenchidos somente quando o mercado negocia com o preço limite. Não é uma visão bonita.
A moral da história é: desenvolver um algoritmo de negociação de HFT que contenha um sinal alfa viável é apenas metade da imagem. A infra-estrutura de negociação usada para implementar essa estratégia não é menos crítica. É por isso que as empresas de HFT gastam dezenas ou centenas de milhões de dólares desenvolvendo a melhor infraestrutura que podem pagar.
Estratégias e segredos de empresas de negociação de alta frequência (HFT).
Sigilo, Estratégia e Velocidade são os termos que melhor definem as empresas de negociação de alta frequência (HFT) e, na verdade, o setor financeiro em geral, como existe hoje.
As empresas de HFT são sigilosas sobre suas formas de operação e chaves para o sucesso. The important people associated with HFT have shunned limelight and preferred to be lesser known, though that's changing now.
The firms in the HFT business operate through multiple strategies to trade and make money. The strategies include different forms of arbitrage – index arbitrage, volatility arbitrage, statistical arbitrage and merger arbitrage along with global macro, long/short equity, passive market making, and so on.
HFT rely on the ultra fast speed of computer software, data access (NASDAQ TotalView-ITCH, NYSE OpenBook, etc) to important resources and connectivity with minimal latency (delay).
Let’s explore some more about the types of HFT firms, their strategies to make money, major players and more.
HFT firms generally use private money, private technology and a number of private strategies to generate profits. The high frequency trading firms can be divided broadly into three types.
The most common and biggest form of HFT firm is the independent proprietary firm. Proprietary trading (or "prop trading") is executed with the firm’s own money and not that of clients. LIkewise, the profits are for the firm and not for external clients. Some HTF firms are a subsidiary part of a broker-dealer firm. Many of the regular broker-dealer firms have a sub section known as proprietary trading desks, where HFT is done. This section is separated from the business the firm does for its regular, external customers. Lastly, the HFT firms also operate as hedge funds. Their main focus is to profit from the inefficiencies in pricing across securities and other asset categories using arbitrage.
Prior to the Volcker Rule, many investment banks had segments dedicated to HFT. Post-Volcker, no commercial banks can have proprietary trading desks or any such hedge fund investments. Though all major banks have shut down their HFT shops, a few of these banks are still facing allegations about possible HFT-related malfeasance conducted in the past.
There are many strategies employed by the propriety traders to make money for their firms; some are quite commonplace, some are more controversial.
These firms trade from both sides i. e. they place orders to buy as well as sell using limit orders that are above the current market place (in the case of selling) and slightly below the current market price (in the case of buying). The difference between the two is the profit they pocket. Thus these firms indulge in “market making” only to make profits from the difference between the bid-ask spread. These transactions are carried out by high speed computers using algorithms. Another source of income for HFT firms is that they get paid for providing liquidity by the Electronic Communications Networks (ECNs) and some exchanges. HFT firms play the role of market makers by creating bid-ask spreads, churning mostly low priced, high volume stocks (typical favorites for HFT) many times in a single day. These firms hedge the risk by squaring off the trade and creating a new one. (See: Top Stocks High-Frequency Traders (HFTs) Pick ) Another way these firms make money is by looking for price discrepancies between securities on different exchanges or asset classes. This strategy is called statistical arbitrage, wherein a proprietary trader is on the lookout for temporary inconsistencies in prices across different exchanges. With the help of ultra fast transactions, they capitalize on these minor fluctuations which many don’t even get to notice. HFT firms also make money by indulging in momentum ignition. The firm might aim to cause a spike in the price of a stock by using a series of trades with the motive of attracting other algorithm traders to also trade that stock. The instigator of the whole process knows that after the somewhat “artificially created” rapid price movement, the price reverts to normal and thus the trader profits by taking a position early on and eventually trading out before it fizzles out. (Related Reading: How The Retail Investor Profits From High Frequency Trading )
The HFT world has players ranging from small firms to medium sized companies and big players. A few names from the industry (in no particular order) are Automated Trading Desk (ATD), Chopper Trading, DRW Holdings LLC, Tradebot Systems Inc., KCG Holdings Inc. (merger of GETCO and Knight Capital), Susquehanna International Group LLP (SIG), Virtu Financial, Allston Trading LLC, Geneva Trading, Hudson River Trading (HRT), Jump Trading, Five Rings Capital LLC, Jane Street, etc.
The firms engaged in HFT often face risks related to software anomaly, dynamic market conditions, as well as regulations and compliance. One of the glaring instances was a fiasco that took place on August 1, 2012 which brought Knight Capital Group close to bankruptcy--It lost $400 million in less than an hour after markets opened that day. The “trading glitch,” caused by an algorithm malfunction, led to erratic trade and bad orders across 150 different stocks. The company was eventually bailed out. These companies have to work on their risk management since they are expected to ensure a lot of regulatory compliance as well as tackle operational and technological challenges.
High-Frequency Trading (HFT)
High-frequency trading (HFT) aims to profit from the pricing volatility facing a specific financial instrument by employing aggressive short-term trading strategies. Through this pursuit, HFT has become a major factor in the global marketplaces of equities, derivatives and currencies.
The current marketplace is a dynamic environment in which the trading of financial instruments is often conducted at near-light speeds. Evolving technologies focused on information systems and internet connectivity have given exchanges and over-the-counter markets the capacity to facilitate enormous trading volumes in small increments of time. One of the byproducts of this evolution in technology is the practice of “high-frequency trading.”
What Is High-Frequency Trading?
The practice is a relatively new market activity that lacks a legally binding, universally accepted definition. Regulatory agencies such as the US Securities and Exchange Commission (SEC) and the Commodities Futures Trading Commission (CFTC) have each crafted a definition of HFT.
According to the SEC, HFT is carried out by “professional traders acting in a proprietary capacity whom engage in a large number of trades on a daily basis.” In addition, the SEC suggests that an HFT operation exhibits any or all of the following five characteristics:
Use of extraordinarily high speed and sophisticated software programs for generating, routing and executing orders Use of direct data feeds offered by exchanges and co-located services to reduce trade-related latencies Short time frames for opening and closing positions Large volumes of submitted and cancelled orders Ending the trading session at net zero, or as close to “flat” as possible 1) Retrieved 22 June 2016 sec. gov/marketstructure/research/hft_lit_review_march_2014.pdf.
The CFTC has a similar definition of HFT. As stated by the CFTC, it’s a form of automated trading that exhibits or employs the following mechanisms:
Algorithms for decision making, order generation, placement, routing and execution without any human intervention Low-latency technology with proximity to exchange or market via collocated servers High-speed connections to markets for order entry High volumes of orders and cancelled orders 2) Retrieved 22 June 2016 cftc. gov/idc/groups/public/@newsroom/documents/file/wg1presentation062012.pdf.
Aside from the regulatory definitions, HFT is commonly defined as being computerised trading using proprietary algorithms. 3) Retrieved 22 June 2016 nasdaq/investing/glossary/h/high-frequency-trading.
The main goal of HFT is to achieve profitability through capitalising on momentary pricing inefficiencies of an actively traded financial instrument. Extremely short trade durations, often measured in milliseconds or microseconds, coupled with substantial trading volumes are the methods by which HFT operations are conducted.
Competitive Advantage.
The overriding theme in HFT is speed in the areas of order entry, order execution and reception of exchange or market-based data. They’re crucial components of HFT strategies and direct determinants of the ability to establish long-term profitability from operations.
To achieve a competitive advantage over other market participants in the arena of speed, HFT firms pursue “ultra-low latency” technologies. The term “ultra-low latency” refers to technologies that address issues pertaining to the time it takes to receive, assimilate and act upon market data. Ultra-low latency is achieved through optimising performance in two areas: the reception of exchange or market-based data, and market interaction.
In terms of data exchange, the method by which HFT firms reduce latency is through securing direct market access (DMA). This is the ability for a market participant to receive data from the exchange or market directly, without any third-party intervention. DMA provides a trader the ability to enter market orders directly into the exchange’s order book for execution. This is a crucial aspect of constructing an ultra-low latency trading platform, as its use ensures that the market participant is receiving data ahead of non-DMA users. As a result, the ability to interact within the marketplace ahead of the competition becomes possible.
In addition to securing DMA, HFT operations achieve a competitive advantage via ultra-low latency through the introduction of two vital inputs into the trading operation:
Automated proprietary trading algorithms : Commonly known as “black box” trading systems, these are complex algorithms based on numerous market variables that are used to generate signals identifying a potential trading opportunity. The signal is then traded automatically through programmed trading software. Collocated servers : These are servers that are dedicated to the trader and hard-wired to the exchange or market being traded. They are physically located at the exchange or market, and provide DMA with greatly reduced latencies than those of remotely located servers.
When taken together, the use of “black box” trading systems in concert with collocated servers ensures a precise and timely interaction with the marketplace. This combination of inputs is referred to as “high-frequency trading DMA.” 4) Retrieved 23 June fidessa/document/33?ajax=true.
Essentially, the competitive advantage that HFT firms enjoy over other market participants can be directly attributed to the substantial reduction of nearly all trading related latencies.
Achieving Profit.
HFT firms aspire to achieve profitability through rapidly capitalising on small, periodic pricing inefficiencies. Complex algorithms recognise and execute trades based on strategies centered on order anticipation, momentum and arbitrage opportunities.
“Order anticipation” is a strategy used by high-frequency traders that attempts to identify when large market participants are engaged in a specific market. The strategy uses this information to trade “ahead” of the large participant’s pending orders in anticipation of the fluctuation in pricing that is to be generated upon the execution of the bulk orders. 5) Retrieved 23 June wallstreetonparade/2014/04/did-the-sec-admit-that-it-knows-the-stock-market-is-rigged/ Using an order anticipation strategy, the HFT firm enters and exits the market before the other market participants can react, thereby capitalising on the subsequent up or down move in price.
“Momentum ignition” is the practice of executing a large volume of market orders in an attempt to entice other investors to place trades in the same market. If successful, the result is an immediate move in price due to a glut of orders being placed upon the market by the sudden influx of market participants. Profit is realised by this HFT strategy through either holding pre-existing positions in the market, or taking contrary positions at select price levels in anticipation of a pricing regression. 6) Retrieved 23 June zerohedge/news/2012-12-14/momentum-ignition-markets-parasitic-stop-hunt-phenomenon-explained Momentum ignition is an extremely controversial trading practice, as the pricing fluctuations that occur due to its implementation are widely seen as artificial and a result of market manipulation.
Trading strategies based on identifying and acting quickly in arbitrage situations comprise a large portion of HFT methodology. Opportunity arising from various market participants receiving market information at different times is known as “latency arbitrage.” Essentially, this is the ability to receive and process market-pertinent data before competitors can react appropriately to the changing market conditions.
Although the head start a HFT firm enjoys in a latency arbitrage scenario is often measured in milliseconds or microseconds, it’s a large enough increment of time to enter and exit thousands of individual trades and realise a profit. 7) Retrieved 26 June altanswer/video/latency-arbitrage/
In addition to latency arbitrage, strategies based on statistical arbitrage provide another avenue by which HFT firms can profit. Based on market data-interpreting algorithms, statistical arbitrage relies upon principles outlined in the “law of large numbers” for validity. Basically, the idea is similar to that of a casino: sustain profitability through taking a small expected profit as many times as possible. The current electronic marketplace, coupled with automated trading systems, afford HFT trading firms the ability to efficiently execute statistical arbitrage strategies. No matter how quickly a trading opportunity presents itself, the trading infrastructure employed by HFT firms is capable of identifying and executing the trade.
Role In Global Markets.
High-frequency trading represents a substantial portion of total trading volume in global equities, derivatives and currency markets. In some marketplaces, HFT is the dominant provider of market liquidity.
In the US equities markets, it is estimated that 55% of all volume traded is attributable to HFT. Similar estimates apply to European equity markets, with total volume traded by HFT strategies nearing a value closer to 40%. 8) Retrieved 24 June fas/sgp/crs/misc/R44443.pdf For the year end 2014, the percentage of total volume traded in the S&P 500 related to HFT was estimated at 23%. 9) Retrieved 24 June 2016 huffingtonpost/irene-aldridge/aggressive-highfrequency-_b_6294176.html.
Futures markets are also traded extensively by high-frequency operators. The largest futures exchange in the world, the CME Globex, estimates that 30% to 35% of the total number of futures contracts traded can be attributed to HFT practices. 10) Retrieved 24 June 2016 chicagotribune/business/ct-cme-duffy-0908-biz-20140905-story. html.
The vast majority of global marketplaces exist in an electronic form, thus the future expansion of HFT strategies in such markets is likely in the coming years.
Support And Dissent.
Since HFT’s inception in the early 2000s, it has been a popular topic of debate within the financial industry. Professionals within the industry have weighed in with theories and opinions regarding the potential impacts that HFT could wield upon any marketplace in which it is prevalent. Seemingly everyone involved in the active trading of financial securities has a viewpoint either for, or against HFT.
Proponents contend that it has contributed to the enhancement of market efficiency. Through lightning-fast dissemination of market-related data and providing the ability to take subsequent action within the marketplace, HFT is thought of by some as a catalyst for the creation of truly efficient markets.
A few of the main arguments in favour of HFT are as follows:
Provides necessary liquidity to the marketplace : Due to the large volume of orders being placed upon the market through the implementation of HFT strategies, it has become “easier” for traders to buy and sell. Lower transaction costs : HFT has brought immense business to the market, thereby reducing brokerage commissions and membership fees required for market access. Tightened bid/ask spreads : As a function of the liquidity brought to the market by HFT strategies, bid/ask spreads have tightened, thus making efficient entry and exit from the marketplace probable for market participants.
Conversely, detractors claim that the trading practice undermines the concept of a fair marketplace and that it’s “predatory.” Many HFT strategies, such as order anticipation and momentum ignition, are widely seen as market manipulation and a violation of SEC rules governing transparent trade.
Other arguments against HFT are as follows:
Market fragility : Trading conditions that are conducive to instant, unpredictable and huge swings in price are facilitated by HFT. These conditions are thought to eliminate the process of true price discovery. Lack of transparency : The vast number of transactions and limited ability to account for all of them in a timely manner have given rise to criticism directed at the authenticity of HFT operations. The “lack of transparency” is thought to have increased the probability of deceptive trading practices among market participants. Market volatility : Because algorithms used by HFT can generate trade signals to be executed without human intervention, the possibility of dangerous market fluctuations is thought to be amplified. A frequently cited example of this is the Flash Crash of 2010, during which the Dow Jones Industrial Average fell 1,000 points in a matter of minutes. 11) Retrieved 25 June 2016 theguardian/business/2015/apr/22/2010-flash-crash-new-york-stock-exchange-unfolded.
Billions of dollars are spent annually by institutional investors in the development and implementation of HFT strategies. The ability to receive market-related information first, and then act upon that information before competitors, is the key tenant of the competitive advantage sought by HFT firms. As the capacity of information systems technology and internet connectivity grows, the evolution of HFT is likely to continue.
Although a case can be made either supporting or condemning HFT, it’s important to recognise that a substantial number of HFT firms operate in nearly every global marketplace. No matter which side of the debate one is on, it’s undeniable that HFT has an enormous impact upon the trading of financial instruments worldwide.
The process and products described in this article are for general information and do not reflect FXCM’s product offering or FXCM’s services.
Any opinions, news, research, analyses, prices, other information, or links to third-party sites are provided as general market commentary and do not constitute investment advice. FXCM will not accept liability for any loss or damage including, without limitation, to any loss of profit which may arise directly or indirectly from use of or reliance on such information.
High risk investment notice: Trading forex/CFD's on margin carries a high level of risk and may not be suitable for all investors as you could sustain losses in excess of deposits. Leverage can work against you. Due to the certain restrictions imposed by the local law and regulation, German resident retail client(s) could sustain a total loss of deposited funds but are not subject to subsequent payment obligations beyond the deposited funds. Be aware and fully understand all risks associated with the market and trading. Prior to trading any products offered by Forex Capital Markets Limited, inclusive of all EU branches, FXCM Australia Pty. Limited. Limited, any affiliates of aforementioned firms, or other firms within the FXCM group of companies [collectively the "FXCM Group"], carefully consider your financial situation and experience level. If you decide to trade products offered by FXCM Australia Pty. Limited ("FXCM AU") (AFSL 309763), you must read and understand the Financial Services Guide, Product Disclosure Statement, and Terms of Business. The FXCM Group may provide general commentary which is not intended as investment advice and must not be construed as such. Seek advice from a separate financial advisor. The FXCM Group assumes no liability for errors, inaccuracies or omissions; does not warrant the accuracy, completeness of information, text, graphics, links or other items contained within these materials. Read and understand the Terms and Conditions on the FXCM Group’s websites prior to taking further action.
The FXCM Group is headquartered at 55 Water Street, 50th Floor, New York, NY 10041 USA. Forex Capital Markets Limited ("FXCM LTD") is authorised and regulated in the UK by the Financial Conduct Authority. Registration number 217689. Registered in England and Wales with Companies House company number 04072877. FXCM Australia Pty. Limited ("FXCM AU") is regulated by the Australian Securities and Investments Commission, AFSL 309763. FXCM AU ACN: 121934432. FXCM Markets Limited ("FXCM Markets") is an operating subsidiary within the FXCM Group. FXCM Markets is not regulated and not subject to the regulatory oversight that govern other FXCM Group entities, which includes but is not limited to, Financial Conduct Authority, and the Australian Securities and Investments Commission. FXCM Global Services, LLC is an operating subsidiary within the FXCM Group. FXCM Global Services, LLC is not regulated and not subject to regulatory oversight.
Past Performance: Past Performance is not an indicator of future results.
Copyright © 2018 Forex Capital Markets. Todos os direitos reservados.
High Frequency Trading – The Hidden Dangers of Scalping & Day trading.
Updated: September 21, 2017.
Almost invariably, when people first discover Forex, they are drawn to high frequency trading.
It’s the hottest topic in most chat rooms and forums, and it’s promoted heavily by brokers (so it must be legitimate, right?) Not to mention, it appeals to the adrenaline-addicted aspect of our own personalities.
Let’s be honest, it’s what we want to do because it’s fun, at least initially. Traders are attracted to fast-paced systems because they want immediate gratification and believe that with the promise of lots of trading opportunities – comes the promise of getting rich quick.
If you’re thinking about taking on a high frequency trading system or have already been using this method of trading, do yourself a big favor and read this article.
I am going to tell you why I think that scalping/day trading or any other high frequency trading strategy is not only an extremely risky way to trade Forex (financially), but could also have serious negative side-effects on your health and happiness.
The intensity of these trading systems can turn you into a non-showering chart-staring vegetable; negatively impact your everyday life by encouraging you to neglect your other responsibilities such as holding a job where you actually do earn money, or spending time with your spouse and children; and it can be especially dangerous psychologically, because if you blew your savings trying to get rich off of a ‘sure thing’, it may even have you contemplating suicide.
The Attraction of High Frequency Trading.
The whole idea of high frequency trading is to open positions for only a very short amount of time, sometimes just a few seconds. This intense in-and-out trading is the ‘excitement’ fresh new traders are looking for.
Even if they are only lucky enough to walk away with breadcrumbs, it’s still a hell of a thrill ride. You can remember when you first started trading, right? All you wanted to do was sit in front of the charts all day and take as many trades as you could. Consider this: How much analysis and thought could you possibly have been putting into your trade decisions?
Were you recording your trades in a journal where you could reflect on and analyze your wins and your losses? Were you using a stop loss? Were you careful to not overexpose yourself by taking several trades at once? If you answered negatively to these questions, you are participating in risky behavior.
We’ve all been there at some point, but eventually the initial buzz wears off. The trader starts getting more serious and begins to focus greatly on actually earning money.
Unfortunately the trader is still ‘conditioned’ to that high frequency trading mentality. It can be a vicious cycle to break free from because no one likes to admit defeat, no one wants to accept that what they have been doing isn’t working.
Sooner or later, traders engaging in high frequency trading strategies will realize they’re flogging a dead horse. The truth is that the high frequency trading approach to the market just doesn’t work.
Trader Burnout.
High frequency trading, particularly scalping, requires you to spend many hours glued to monitors tracking the minute by minute movement.
If you go for a toilet break, or the kitchen to grab a coffee/something to eat, you may miss out on the trading opportunity you’ve been staring at the charts for the last 3 hours waiting for. #frustrating.
Sitting in front of the charts for too long is mentally taxing and will even affect you physically.
Personally, I’ve had enough after looking at charts for more than 30 minutes. The thought of spending extended amounts of time in front of them, keeping track of minute price-movements non-stop, makes me uneasy.
Your mind can only take so much. How long can you sit in front of charts and remain mentally focused?
How long before you get tired and start making bad trading decisions? What is the threshold where boredom kicks in and you start forcing trades just to make something happen? Trades should only be opened when the probabilities are in your favor, not because you need mental stimulation.
Small Room for Error.
High frequency trading systems generally have very small profit targets. Making decent returns for the day requires the high frequency trader to accumulate a disturbing amount of profitable trades to ensure their efforts are worth it.
Most high frequency trading systems encourage bad money management by exposing their account to an unhealthy amount of risk. Generally, a high frequency trading system requires you to risk too much for the small gains . The risk reward ratios are usually in the negative, a serious red flag in my books.
In fact, the losses are so much bigger than the wins that one losing trade can put you in a deep hole that’s very hard to climb out of.
For example, a high frequency trader might risk twenty pips to gain five pips. That’s a negative risk/reward ratio of 4:1. To put that in perspective, one losing trade will set a scalper back four risk-factors.
The scalper’s next four trades will need to be successful in order to get the account back to the ‘break even’ stage.
Of course, that’s assuming the same lot sizing is being used on all the trades. High frequency traders also tend to use irregular money management, probably due to the fact that decisions are made quickly and ‘on the fly’.
High frequency trading can go pear-shaped fast, it’s frightening. For one, the chances of your next four trades being successful are against you. The margin of error allowed in this example is only twenty pips.
That’s not much at all considering that the average day-to-day market volatility is three times greater than that. The market only needs to hiccup in the wrong direction and the trade is stopped-out. While the high frequency trader is trying to recover from losses, every single stop-out makes the hole, four risk-factors deeper.
To make a negative risk/reward system work, you must amass an overwhelming amount of winning trades over losing trades. Suffering a loss at any time is a huge setback.
The desperation and pressure builds immensely when high frequency trading strategies push accounts ‘into the red’. This starts to induce stress which grows into irrational and emotional Forex trading mistakes.
No high frequency trading system (or any trading system, in my opinion) is going to work in the long run unless the risk/reward ratios are in the positive.
If you’re risking twenty pips, then you should be aiming for at least forty pips in returns, not five. A positive risk/reward model of 1:2 allows you to lose half of your trades, but still make money in the long term. That’s why we are adamant about using positive risk/reward in our price action trading because you can’t win every trade, and no one expects you to. It’s critical to ensure that your winners outperform your losers.
No Stop loss.
Up to this point we’ve been assuming that high frequency trading strategies actually use a stop loss. I know most of them don’t, because the stops generally required are so tight that any tiny vibrations in the market will knock-out the trade.
These kinds of vibrations are the result of normal day-to-day activity in the market, such as when large commercial businesses perform overseas currency transactions that contribute to day-to-day volatility.
I’ve noticed most high frequency traders will blame these ‘abnormal’ intra day price movements on their broker trying to ‘stop hunt’ their trade.
So, to beat the market and their broker, they don’t set one.
We are huge believers of stop losses here at The War Room, we never place a trade without one. With no stop loss, your account is effectively 100% exposed.
I know most high frequency traders are running on the highest leverage possible for their account. One unexpected news release could drive their over-exposed account into a margin call.
Failing to use a stop loss is not smart trading; I can’t think of any real advantage of not using one. Your stop loss should be placed at the point which if price were to cross, the trade would be considered a failure and you should no longer be in the trade anyway.
Having no stop loss means that you have to sit at the screen constantly monitoring your trade and decide when to manually close it. High frequency trading approaches also run the risk of getting caught up in re-quote errors when the market is experiencing increased volatility. Have you ever tried to exit a trade during intense periods of volatility?
It’s not a position you want to put yourself in. The bottom line is, sitting and staring at price charts all day/night is not a healthy behavior and is going to lead to anxiety issues, and not using a stop loss is just crazy!
High on Emotion.
High frequency trading systems are very emotionally-fueled ventures and attract those looking for a massive adrenaline rush. Short-term traders can be so disconnected from discipline that many of their trading decisions are just based off of ‘gut-instinct’.
With each new position opened, there is a lot at stake for such minute profits. High frequency trading methods can put a high level of importance on each trade. Traders become highly fixated to the success of one position. Por quê? simply because the loss becomes too much of a hit to take. I’ve seen high frequency traders who hold positions open at -100 pips; because they are waiting for the market to turn around and hit their 5 pip profit target.
When a losing trade is finally closed, guess what usually comes next? The revenge trade. This is often another bad trade involving the same pair (all while holding a grudge and believing that you’re going to ‘get your money back’). This is the definition of losing your cool and trading emotionally, I see it all the time. The constant chasing of price and running high on emotions, gives a trader the mind-set that they’re ‘fighting the markets’.
What is really happening is that they’re riding high on adrenaline and endorphins. Even when the trader is failing miserably, nothing else matters to them! It’s like an addiction to drugs. These guys know it’s detrimental to their wallet and their quality of life, but they still continue with the same behaviors and chase that rush.
It’s common knowledge that emotions and trading create quite a dangerous cocktail. You’re not doing yourself any favors by using a high frequency trading system that can easily amp up these emotions to destructive levels. The market takes no prisoners. When a trader breaks under pressure and shows their emotional cards, the market will exploit these emotions and play them against the trader.
Over Trading.
High frequency trading is one of the most demanding of all the trading styles. Most traders are unhappy with the amount of money they are making compared with the unlimited money making money potential of the market. So, they believe they can remedy this problem by simply trading as much as they can. This is one of the driving forces behind the attraction to high frequency trading strategies.
Over trading is a massive problem for short-term traders. If they’re already opening and closing trades at high frequency, what’s another trade or two, what’s another twenty? This encourages the gambling mindset when the trader is no longer thinking probabilities, but trading purely from greed, boredom, desperation or overconfidence. Your attitude towards the market is going to define you as a trader. You think you’re chasing money, but in reality, the only thing you’re chasing is your own tail.
Analysis Paralysis.
Most short term – high frequency trading system templates I’ve seen are quite heavy on the indicators. Quite a few of them actually require you to monitor multiple time frames at once. I know those images of multiple trading screens, flashing Forex indicators and rolling price feeds looks exciting to the new trader, but it’s far from practical when it comes to your trading performance.
More data or more analysis will NOT create more of an ‘edge’ for you in the markets. In fact, it will do quite the opposite. All the extra variables you bring onto your charts are only going to make it harder for you to execute clear-minded, logical trading decisions.
Frequently, your precious ‘chosen variables’ will conflict with one another, so even though you don’t realize it at the time – you’re creating your own trading nightmare by trying to incorporate all of these things into your analysis.
This is why we are such big fans of trading with price action on naked price charts. The clarity you get is unmatched by any other trading system, and that’s why it is the most successful trading methodology in this industry .
Conclusion.
There is one winner out of all this, and that’s your broker. Brokers benefit from high frequency trading so greatly, that they will even pressure you to do it. Brokers earn spreads on each trade you place, regardless of whether it’s a winner or a loser. So, yes they want you to be a high frequency trader. They want us all to be high frequency traders!
The truly sad thing here is, the broker will sometimes earn twice the amount from a trade that the high frequency trader does. Swing traders, like us War Room Traders, don’t have to worry about spread. Even an expensive spread like 10 pips, is not going to affect a trade very much, when it has an expected return of 150 pips.
Despite what you read in the trading forums, high frequency trading does not by any definition offer the means to a smooth, risk-free path to greater profits. It’s very demanding mentally and physically, takes up large amounts of your time and can have a negative impact on your life. In our article: do 95% of traders lose money?, we show evidence that the majority of losing traders are in fact the traders using high frequency trading strategies.
If you’re sick of being bombarded with the false promises that high frequency trading systems make, or maybe you just have real-life commitments, like a full time job, which wouldn’t allow you to engage in high frequency trading – you should take a serious look at our end of day trading strategies. These swing trading strategies use price action and demand a fraction of the chart time per day. In fact, you should be trading much less while generating larger returns and experiencing a far greater rate of success.
Before you start trading with real money make sure you check out our Forex trading checklist. Also, remember: scalping, day trading or any other high frequency strategy may appear as ‘smart investing’ in advertisements, but it’s only clever wording that is designed to target your emotions and encourage you to hand over your hard earned money.
I hope today’s article has highlighted the dangers of high frequency trading. If you enjoyed the article please help us spread the word and share the article using the buttons below. I wish you a profitable trading week.
Forex junkie & price action trading specialist!
Here I share my knowledge & experinces with technical strategies, focusing on swing trading, and breakout trading.
I am also obessed with trading psychology, and my new area of research - data mining & quantitative analysis.
No comments:
Post a Comment